W52

CARDBOARD ENGINEABOUT MECONTACT ME

1 | 8

pre-alpha 1.2

2 | 8

pre-alpha 1.1

3 | 8

pre-alpha 1.0 bug party edition

4 | 8

pre-alpha 0.7 eye candy edition

5 | 8

pre-alpha 0.6

6 | 8

pre-alpha 0.5

7 | 8

pre-alpha 0.4

8 | 8

pre-alpha 0.3



PRE-ALPHA 1.2

Knoppen spelen in deze update de hoofdrol. Ze kunnen deuren openen, blokken laten bewegen en best of all: men kan er op schieten door op ctrl te drukken. De eeste stappen van de schiet meganieken zijn gemaakt in deze versie.


PRE-ALPHA 1.1

In deze versie zijn sprites toegevoegd waarbij de speler het object kan bekijken van 8 verschillende kanten. Dit wordt erg belangrijk op het moment dat de enimies worden geprogrammeerd. Ook zijn er nu blokken toegevoegd waar objecten 'in' kunnen zitten. Deze kan men door op spatie te drukken eruit halen.


PRE-ALPHA 1.0 bug party edition

Vandaag heeft een maat van me het spel uitgetest en er is een behoorlijke bug lijst uit gekomen. Hier was ik ongeloofelijk blij mee! In deze update zijn een aantal gigantische bugs opgelost. Ook zijn de volgende dingen toegevoegd: De speler kan nu objecten oppakken door er overheen te lopen. De speler past nu door passages van 1 blok breed


PRE-ALPHA 0.7 eye candy edition

In deze update is er een user interface geplaatst. De speler kan nu onder in het scherm zien wat de score is, hoeveel health points de speler nog heeft en hoeveel kogels er nog over zijn. Tevens is het hoofd van de huidige speler in de hoek aanwezig, dit is tevens de indicatie van hoeveel health points de speler nog heeft.


PRE-ALPHA 0.6

De deauren werken nu een stuk beterder, ook zijn er textures aan toegevoegd. Een hoop performance bugs zijn opgelost in deze versie. Ook is de vloer en plafond visueel verbeterd. Dit is helaas nog niet te zien in deze versie. Tevens is de originele kaart van E01L01 van Wolfenstein3D toegevoegd.


PRE-ALPHA 0.5

De experimenten met bewegende blokken gaan goed. In deze versie worden deuren geïntroduceerd. De deuren hebben in deze versie nog geen definitieve texture. Dit omdat een deur uit 4 blokken bestaat, hierdoor moet er even goed nagedacht worden over het huidige texture systeem.


PRE-ALPHA 0.6

In deze versie heb ik het mogelijk gemaakt de textures op de blokken gedetaileerder te maken. Ook zijn de eerste stappen van bewegende muren gemaakt.


PRE-ALPHA 0.3

Dit is de eerste versie waarbij ik mijn eigen weg ben gegaan van de cursus die ik heb gevolgt om de basis op stand te brengen: